antradienis, rugsėjo 08, 2009

Mėlynių sezonas jau baigėsi, ir kur buvus, kur nebuvus, ir aš išlendu su varškės-mėlynių pyragu!
Tačiau tikrai turiu rimtą nesilankymo blog‘e priežastį – neturėjau kompiuterio. Tiksliau, neturėjau SAVO kompiuterio, kurį buvau truputį apgadinus. O naudotis Pauliuko kompiuteriu gana sudėtinga, turint omeny, kad aš prisėsti prie kompo galiu tik visai visai panakčiais.
Bet už tai kiek dabar pasakyti turiu! Pirmiausia noriu pasidalinti tais receptais, kurie man labai pasiteisino. Pradėsiu nuo varškės-mėlynių pyrago, kurį nusižiūrėjau iš Niam niam blog‘o.
O pyragas tikrai buvo labai labai skanus. Net ir Nerijui, kuris šiaip tikrai nėra saldumynų mėgėjas. Ir tikrai nėra koks tai komplimentų dalytojas, tačiau apie šį pyragą pasakė: „Na, šį kartą tikrai neprašovei...“. Atsimenate filmą „Šokoladas“? Kaip Juliette Binoche vis pakišdavo vyriškiui saldainį, o jis, sukramtęs, tardavo: „Skanu. Bet ne mano skaniausia“? Tai vat, po šio komplimento aš pasijutau turbūt panašiai kaip ji, kai jau pagaliau pataikė pasiūlyti saldainį, kuris buvo tas „skaniausias“.
Receptas susideda iš dviejų dalių.
Pirmoji dalis: pyrago pagrindas, kurį reikia išsikepti. Pagrindą pasiskolinau iš Gražinutės slyvų pyrago (apie jį vėliau).
Reikės:
- 200 g sviesto
- 1 kiaušinis
- 0,5 stiklinės cukraus
- 250 g miltų
- 1/2 arbatinio šaukštelio kepimo miltelių

Iš tešlai skirtų produktų užminkome tešlą ir ja padengiame sviestu pateptą kepimo formą. Kepimo formą kišame į 200-220 C orkaitę ir kepame. Neilgai, tiesiog kol iškeps (aš laiko nematavau, tiesiog iš akies spėjau, kad jau iškepęs).

Toliau pasiruošiame įdarą, kurį dariau tiksliai taip, kaip surašyta niam niam.
Reikės:
- 50 ml. grietinėlės;
- 250 g maskarponės sūrio;
- 200 g varškės;
- 4 valg. šaukštai cukraus;
- 0,5 citrinos sulčių;
- vanilinio cukraus;
- 2 kupinų stiklinių mėlynių (kuomet pirmą kartą dariau šį pyragą, mėlynių turėjau nedaug, todėl dar dėjau ir trešnių);
- 100 ml uogų skonio želė (čia tam, kad mėlynės gražiai suliptų ir nebyrėtų)

Iš pradžių pasiruošiame želė: padarom viską, kaip nurodyta ant pakelio, ir dubenėlį su želė pastatom į šaldytuvą. Reikia turėti omeny, kad paruoštos želė kiekis bus žymiai didesnis nei reikia pyragui. Na, man problemų tai nesudarė: tiesiog sukapojau tai, kas liko. Tada maskarponę, varškę, cukrų, vanilę, grietinėlę, citrinos sultis išplakame su mikseriu iki purios masės. Gautą kremą sukrečiame ant atvėsinto iškepto pyrago pagrindo, išlyginame ir ant viršaus suberiame uogas. Uogas apšlakstome pradėjusia stingti želė.
Viskas!

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą