pirmadienis, lapkričio 15, 2010

Pati saldžiausia diena... ever!

Šiandien be jokios abejonės buvo saldžiausia diena mano gyvenime, tiesiogine ta žodžio prasme. Aišku, gal per drąsu sakyti "gyvenime", bet garbės žodis, kitos tokios neatmenu.
O prasidėjo viskas nuo nekalto sumanymo - sugalvojau savaitgalį, kad Justo trejų metų gimtadieniui (kuris bus po gero pusantro mėnesio, beje) tortą ne užsakinėsiu, o iškepsiu pati. T.y. ne paprastą tortą iškepsiu, o tortą-traukinį, nes būtent tokia gimtadienio tema numatoma.
O su manim tai kitaip nebūna... Kai jau nusprendžiu, tai peilis. Nenusiraminu, kol neįvykdau. Ne išimtis, ir šis kartas.

Pirmiausia, apie šią savo idėja apsiskelbiau namiškiams. Šis triukas labai gerai suveikia - kuo daugiau žmonių apie kažkokį savo pasiryžimą informuoji, tuo vėliau būna sunku nuo tos idėjos "nusimuilinti".

Apsiskelbus, ėmiau knistis po interneto lobynus, ir ieškoti tortų-traukinių pavyzdžių. Gerasis Google'as jų per kelias sekundes rado tūkstančius! Na, kad ir pavyzdžiui, tokį, kurio nuotrauka viršuje - argi negražu būtų ant stalo patiekti tokį meno kūrinį, ypatingai turint omeny, kad Thomo traukinukai pas mus dabar vos ne einamiausias žaislas? Tiesa, į mano kulinarines vizijas ne visi namiškiai žiūrėjo optimistiškai. Pavyzdžiui, vos pasirinktus paveiksliukus parodžiau Pauliui, šis iš karto mane "nusodino" ant žemės: "Tik jau tu nepradėk įsivaizduot, kad ir pati tokį padarysi!".

Sekantis žingsnis buvo išsiaiškinti, kaip gi daromi tie visi spalvoti užtepimai. Vėlgi, šioje vietoje nepaprastas pagalbininkas buvo internetas, su savo www.supermama.lt forumu priešaky. Ir, žinot, turiu pasakyt, kad po savaitgalinio pasisedėjimo prie kompiuterio, jau visai neblogai gaudžiausi visuose tuose bezė, pastilažo, aicingo, marshmallow ir dar kituose velniuose, apie kuriuos iki šios dienos nė girdėt nieko nebuvau girdėjus. Tiesa, kol kas tik teoriškai.

Ir galiausiai, paskutinis klausimas buvo, ką daryti su praktine dalimi. Buvau visiškai tikra, kad tokio dalyko kaip teminio torto kepimas negaliu atidėti paskutinei dienai. Iš pradžių svarsčiau įvairius variantus: pvz. išskirtinėm progom vis iškepti po tortą, išbandant po vieną pertepimą. Su šia idėja tiek toli pasistūmėjau, kad net Audriui pasisiūliau gimtadienio proga iškepti tortą - tik sakiau jam išsirinkti, kokio nori. Tiesa, rinktis daviau iš dviejų temų: žuvis arba slidės. Tačiau vėliau nusprendžiau, kad visas šis reikalas pernelyg ilgai užtruktų, todėl apsisprendžiau ties paprastesniu variantu. Na, gal ir ne paprastesniu, bet bent jau man patogesniu: per vieną dieną pasigaminti visus tuos rekomenduojamus perdengimus, ir tuomet jau nuspręsti, kurie jų man priimtiniausi. Tai vat šiandien ir buvo toji "bandymų" diena.

Taigi, gal jums ir atrodo, kad žvelgiate į kažkokį nukeipusį-nuvargusį traukinuką su bevirstančiais vagonais, bet iš tiesų tai yra TRAUKINYS, atspindintis net penkias puošybos technologijas. Ir gimė šis kūrinys (net nežinau, kaip jį geriau įvardinti) vos per porą valandų, kuomet miegojo vaikai.

Supažindinu trumpai:
Traukinio pagrindinė dalis (mėlynoji) padengta pastilažu. Oi, kiek keikiausi jį kočiodama ir bandydama "užvilkti" ant karkaso! Keikiausi, ir sakiau, kad ne, ačiū, šito dar kartą tai tikrai nebandysiu! Bet kuomet vakare atėjo Ineta, ir pasakė, kad būtent šita cukraus masė yra jos pati pati mėgstamiausia, pagalvojau, kad gal vieną kokį vagoną specialiai jai ir galėsiu papuošti... Dar žibalo įpylė ir Paulius, kuris vakare, ragaudamas traukinį, pareiškė, kad mėlynasis vagonas skaniausias.

Rožinis vagonas - icing'as. Man pačiai labai patiko jį gaminti (naudojaus mikseriu, tai greitai visas šitas reikalas pas mane pasigamino), bet įtariu, kad kažką vis tik dariau ne taip, nes pasidengė vagonas nelabai gražiai. Tiesa, skoniui tai netrukdė.

Trečiasis vagonas iš tiesų turėtų blizgėti š0koladu, bet... patys matote, kiek to blizgesio jis turi.

Traukinio viršus padengtas kreminio sūrio-pudros papuošimais (dar turiu pasitikslinti, bet berods čia bus froizingas), o akys ir lūpos puoštos tirpintu šokoladu (labai gerai, kad išbandžiau iš anksto, nes pamačiau, kad gražiai "išvarvinti" akis su valgomuoju šaukštu nėra taip jau paprasta, kaip man atrodė.

Taigi, viena diena ir penkios skirtingos (ir visos tiesiog YPATINGAI saldžios) puošimo technologijos. Dar pridėkit tris skirtingus pačio torto pertepimus (sviesto-kondensuoto pieno, kreminio sūrio-grietinės ir varškės-jogurto), ir suprasite, kaip man dabar, prisiragavusiai viso šito gėrio, BLOOOOGAAAA.

Ir, kas pikčiausia, dabar sėdžiu ir galvoju, kaip galėjau šitaip apsižioplinti: kuomet lipdžiau traukinuką, buvau įsitikinus, kad visus jo pertepimus (o juk man svarbu atrasti geriausią derinį!) prisiminsiu pagal vagonėlių spalvas. Spėkit dabar iš trijų kartų, ar atsimenu? Ne!!!!!

Ech. Bet tebūnie, ką nors su tais pertepimais dar sugalvosim.
O tortą-traukinį gimtadieniui tikrai kepsiu. Ne tik todėl, kad jau visiems apsiskelbiau, bet ir todėl, kad Nerijus specialiai tai progai man net konditerinį maišelį įgijo. Turėsiu kažkaip pateisinti tą jo pasitikėjimą :).

Na, einu toliau ieškoti pertepimų tortui. Jeigu turėti kokį skanų ir tinkamą vaikams - pasidalinkite, prašau :)


Traukinuko Thomo nuotrauka, esanti viršuje, paimta iš http://www.herbhenryfamily.com/melody.htm

18 komentarų:

  1. Idomu, kaip Bmw atrodys :D

    AtsakytiPanaikinti
  2. Joo, užmojai dideli :) Aš pasitenkinau tiesiog torto kepimu ir papuošimu "pagal savo kompetencijos lygį" :)) Bet šiaip įvertintas buvo tikrai palankiai, ir skonis, ir vaizdas ;)
    O tau sėkmės dideliausios su tais pertepimais ir kepimais, ir kad turėtum daugiau nei dvi valandas visam tam reikalui. Nors aš puošimu užsiėmiau jau naktį, kai visi sumigo :)

    AtsakytiPanaikinti
  3. Vaida, aš irgi manau, kad puošiu naktį :). Nes pvz, kas dabar buvo tikrai blogai yra tai, kad neturėjau laiko torto "apšaldyti", kad kremas susigertų ir jis nors kiek tvirtesnis būtų. O šiaip, aš irgi visada kepdavau pagal savo kompetencijos lygį, ir viskas ten būdavo gerai :). Tik šį kartą užplaukė, kad būtinai tą traukinį turiu padaryti :)

    Audriau, gi sakiau, kad ir BMW atrodys normaliai - ženkliuką tikrai mokėsiu išgraviruot. O vat dėl to, kelintų mtų BMW modelis gausis, tai tikrai nesu tikra :). Greičiausiai, toks prieškarinis :)

    AtsakytiPanaikinti
  4. Inga, žinai, aš irgi mėgėja išbandyti iš anksto kaip kas kur ir pan. Paskutinį vakarą prieš šventę niekada neeksperimentuoju, nes gali liūdnai baigtis ;)
    Jei rasiu ką nors tinkačio jūsų šventei - pasidalinsiu.

    AtsakytiPanaikinti
  5. Oi, Egle, kaip malonu būtų! Aš šiandien visą dieną neturėjau laiko prisėsti, bet jau turiu krūvą klausimų ir supermama.lt kulinarėms pažerti, kad pasakytų, ką blogai dariau :)
    O eksperimentams dar tikrai turiu laiko - va ir brolis savo gimtadieniui BMW užsisakė :)

    AtsakytiPanaikinti
  6. Oiii, dešimt balų! Vien už pasiryžimą :)) Ir labai linkiu nugalėti tas tortų dengimo mases, o ant gimtadienio stalo pastatyti tobulą traukinuką :))
    Beje, jei jau kalbam apie torto dengimo mases, tai man paklusniausia pasiodė marshmallow saldainių masė (va čia pas mane puoštas tortas su ja - http://sauletavirtuve.wordpress.com/2010/03/25/varskes-tortas-su-braskemis-ir-bananais/), nors čia gal visoms rankoms skirtingai :)

    AtsakytiPanaikinti
  7. Nu vat būtent šitos dar neišbandžiau, nors į savo failą įsitraukiau kaip vieną iš variantų :). Pas tave tai atrodo labai gražiai, bet aš žinau viena: pas mane tai geriausiu atveju turbūt vis tiek kaip staltiesė pasidengtų :)
    Bet į tuos marshmallow vis pasižiūriu parduotuvėj - gal kada vėl ryšiuos eksperimentuot, kai tas saldumo jausmas širdy praeis :)
    Ir aš pasižiūrėjau, kad pas tave recepte labai įdomus varškės pertepimas - dar nebuvau girdėjus varianto su kondensuotu pienu (visus vaisius iš karto brokuoju, nes Pauliui tada nei kąsnio neikiščiau:), bet varškę su kondensuotu reiks pabandyt. Nes tikrai žinau, kad noriu su varške - perdengimas vien su sviestu-kondensuotu pienu pasirodė ryškiai per saldus.

    AtsakytiPanaikinti
  8. Aš domo antram gimtadieniui irgi traukinuką lipdžiau, rezultatą turbūt mūsų bloge jau matei, puošimui tai mano nuomone tuomet atradau patį paprasčiausią būdą, jau minėtą marshmallow. o dėl pertepimų tai pas mus vis dar vienas mėgstamiausių mascarponės sūrio su jogurtu.

    AtsakytiPanaikinti
  9. Einu žiūrėt jūsiškio traukinuko dar kartą :). Aš tuos marshmallow guminukus irgi jau nusipirkau, beliks kada išbandyti.
    O kokiom proporcijom darai mascarponės sūrio pertepimą? Ten dar kas nors dedasi?
    Pas mus tai einamiausias yra kondensuoto pieno-sviesto perdengimas, bet kad man jau truputį jis pabodo...

    AtsakytiPanaikinti
  10. Oi tik dabar prisėdau, internetui laiko paskutiniu metu pritrūksta :)
    O receptukas tai toks:
    16 g zelatinos,
    1 citrina,
    500 g mascarpone surio,
    250 g vanilinio jogurto,
    120 g cukraus,
    400 ml grietineles
    na kiekis čia tortui be biskvitų, o kai darau pertepimus tai imu maždaug pusė porcijos ir dedu ne žalatiną, o grietinėlės standiklį

    AtsakytiPanaikinti
  11. Ačiū! Reikės artimiausios progos sulaukus ir bandyti. Niekada nenaudojau grietinėlės standiklio, vis tik pasižiūriu į jį lentynoj. Bet kaip ir skaičiau mamų forume, kad jis lyg ir kažkokį specifinį skonį priduoda, tau nieko nesijaučia?

    Man irgi paskutiniu metu žiauriai laiko trūksta... O su kompu tai iš vis visokių bėdų turime, nervina jau mane :). O laiko artimiausiu metu vargiai padaugės - Kalėdos, vis gi, kaip ne kaip :)

    AtsakytiPanaikinti
  12. bandžiau aš kelių rūšių standiklius, tai vienas tikrai kažkoks su priekoniu buvo, nežinau koki pas jus būna, bet manau tikrai kitokie.
    O apie Kalėdas ir aš norėčiau jau galvoti, tik per tuos kraustymusis, įsirenginėjimus, netikėtą laiko leidimą ligoninėje laiko net mintims apie šventes trūksta ;)

    AtsakytiPanaikinti
  13. Oi, Egle, tikiuosi, nieko rimto ir jau pasveikote visi! Mane ligos irgi turbūt pribaigs: niekaip iš jų neišlipam. Jau man toks jausmas, kad vaikai ištisai kosti ir sloguoja - net neprisimenu, kada to nebuvo. Daktarai Juliui jau siūlo duoti antibiotikus, bet taip nesinori...
    Suprantu, kad pas tave dabar įtemptas metas - vien kraustymasis ką reiškia :). Aš, teoriškai, irgi turėčiau sėdėti prie visokių dizaininių dalykų, nes irgi ruošiamės kraustytis, bet kol kas tiesiog tragiškai tam laiko nesurandu.Gal ir dėl to, kad nepasakyčiau, kad man labai tas prie širdies...

    AtsakytiPanaikinti
  14. Aš sugalvojau dukrytės gimtadieniui, temą "Vabaliukų fiesta" ir boružytės tortą kepiau, puošiau paprastai, bet kaip kam jis priminė grybą :)

    AtsakytiPanaikinti
  15. Na taip, būna, kad tau atrodo, jog pagaminai viena, o visi kiti tvirtina, kad tai visai kas kita:). Bet svarbiausia, kad pagrindinis šventės kaltininkas būtų įtikintas teisinga versija :)

    AtsakytiPanaikinti
  16. ėjau šiandien per tavo blogą ieškodama kokios idėjos pietums ir eilinį kartą negalėjau sulaikyti šypsenos pamačius tobulai atkartotą traukinuką:))

    AtsakytiPanaikinti
  17. ėjau šiandien per tavo blogą ieškodama kokios idėjos pietums ir eilinį kartą negalėjau sulaikyti šypsenos pamačius tobulai atkartotą traukinuką:))

    AtsakytiPanaikinti
  18. Tai gerai. Man visada smagu pakelti kam nors nuotaiką :). O traukinukas tikrai gavosi tobulas:)

    AtsakytiPanaikinti